خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پتانسیل ها، چشم اندازها و توانمندی های این استان بی نظیر، شاخص و برجسته است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاش، علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در بازدید از غرفه این شهرستان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در تهران بیان کرد: مردم خوب و نجیب، خونگرم، مهمان نواز و دارای اصالت و هویت تاریخی سیستان و بلوچستان از غنای فرهنگی منحصربفردی برخوردار هستند و مرزداری، شجاعت و وفاداری آنان به اسلام و کشور ستودنی است.
وی اظهار داشت: غنای فرهنگی سرزمین سیستان و بلوچستان باید به ایران و دنیا معرفی شود.
وی افزود: هنرهای اصیل دستی در کنار ظرفیت های گردشگری و وجود صنایع و معادن و نیروی انسانی توانمند توانسته این استان را به زیبایی معرفی کند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود آثار متعدد و پرشمار تاریخی و طبیعی مانند دریای مکران، کوه آتشفشانی نیمه فعال تفتان سربلند، شهرسوخته و دهها اثر و ظرفیت دیگر در کنار هنر قدیمی، اصیل و غنی منطقه از این امر حکایت دارد که این استان هویت برتر کشور و مهد انسان های با فرهنگ و متمدن ایرانی و اسلامی است.
هاشمی گفت: سیستان و بلوچستان از هر لحاظ دارای توانمندی و ظرفیت است لذا دولت با شناخت و آگاهی تلاش می کند برجستگی های منطقه را به ایران و دنیا نشان دهد بر این اساس این استان را برای سال 96 به عنوان مقصد گردشگری کشور معرفی کرد.
وی بیان کرد: بارها تاکید شده نگاه دولت به این استان ویژه است و تلاش ها بر این بوده که از ظرفیت های مردمی، صنعتی و گردشگری، غنای فرهنگی و کشاورزی و شاخص های دیگر برای رشد، توسعه، عمران و آبادنی و تکریم انسانی مردم استان بهره گرفته شود.
وی گفت: تنوع قومی و مذهبی و زندگی مردم در کنار مرز و دریا و نقاط کوهستانی نشانگر این است که این استان به نگاه ویژه دولت و سرمایه گذاران نیاز دارد و باید از ظرفیت های آن بهره برداری شود.
فرماندار خاش نیز بیان کرد: به تعبیر زیبای استاندار سیستان و بلوچستان، این شهرستان به جز دریای مکران چیزی دیگر کم ندارد و در حوزه های مختلف دارای برجستگی و توانمندی است.
محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان نماد وحدت، برادری، کار و تلاش در شرایط سخت هستند.
به گزارش ایرنا 270 نفر از روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه شرکت کردند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام /*

استاندار: توانمندی های سیستان و بلوچستان بی نظیر است

@irnazahedan
http://www.irna.ir/sb/fa/News/82374513/

*کانال تلگرامی اطلاع رسانی فرمانداری خاش را به دوستان خود معرفی کنید.
@farmandary

telegram.me/farmandary

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۵