خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

زاهدان - ایرنا - مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: ولایت فقیه، شهیدان و آیین های ملی مانند 22 بهمن، روز قدس و غیره متعلق به اسلام و کشور هستند لذا هیچ فرد، گروه، جناح، حزب، سازمان و دولتی حق ندارد این ارزشهای والای اسلام و کشور به نفع خود مصادره کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز دوشنبه در نشست اعضای شورای شهرستانی فرهنگ ایثار و شهادت و اعضای کمیته مناسب سازی شهرستان افزود: نام و عنوان شهیدان، جانبازان و ایثارگران مقدس است و به همین سبب تاکید می کنیم از مراسم و یادواره شهیدان نباید استفاده ابزاری شود.
وی اظهار داشت: در مجلس شهیدان باید از خدمات نظام و دولت گفته شود لذا تخریب دولت در مراسم شهیدان هیچ گونه جایگاهی ندارد.
حجت الاسلام ولی زاده با اشاره به انجام افزون بر 100 دیدار رئیس جمهوری با خانواده شهیدان و ایثارگران با وجود دغدغه ها و گرفتاری های فراوان اجرایی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به شهیدان، جانبازان و ایثارگران نگاهی ویژه شکل گرفت و خوشبختانه دولت با درک مشکلات، خدمت رسانی به این قشر را از اهداف مهم خود قرار داد.
وی ادامه داد: نخستین اقدام دولت وضع قانون خدمات کشوری در راستای حل مشکلات خانواده شهیدان و ایثارگران بود که هفت هزار میلیارد ریال برای دولت هزینه داشت و در مبحث دیگر دولت تلاش کرد خدمت رسانی به افزون بر یک میلیون نفر از رزمندگان عزیز را که بدون متولی در جامعه رها شده بودند را مورد تکریم و حمایت قرار دهد که در صورت تصویت قانون برنامه ششم توسعه کشور خانوده های معظم شاهد و ایثارگران در مبحث خدمت رسانی مورد توجه خواهند بود.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: در دولت قبل که نفت 120 دلاری بود متاسفانه شعار دفاع از خانواده شهیدان و ایثارگران را دادند اما در خدمت رسانی به این جامعه هدف کوتاهی های بسیاری را شاهد بودیم و در عمل کاری برای این عزیزان صورت نگرفت.
حجت الاسلام ولی زاده بیان کرد: وقوع جنگ هشت ساله و تحریم های هسته ای 2 حادثه مهم در کشور بعد از وقوع انقلاب بود که خوشبختانه در هشت سال جنگ تحمیلی عظمت ایران به رخ دنیا کشیده شد و در مبحث برجام و انجام مذاکرات هسته ای نیز اقتدار کشورمان در دنیا به اثبات رسید.
این مسئول گفت: با تدبیر ویژه دولت و هدایت های امام گونه مقام معظم رهبری مساله برجام به سرانجام رسید و دغدغه رهبری در مبحث اقتصاد مقاومتی با برجام رفع شدنی است.
وی ادامه داد: متاسفانه در دولت قبل تحریم ها را کاغذ پاره ای بیش ندانستند و کشور را به سراشیبی بدی رساندند و با کارشان دلار 900 تومانی را به 3600 تومان رساندند، نقدینگی 60 هزار میلیارد تومانی را تحویل گرفتند و آن را به 75 هزار میلیارد تومان رساندند و به قول خودشان جشن خودکفایی گندم گرفتند اما با روی کار آمدن دولت یازدهم مشخص شد ذخیره گندم در کشور 3 تا 18 روز بیشتر نیست و همه ملت شاهد بودند قیمت کالاها هر لحظه بالا می رفت.
حجت الاسلام ولی زاده تاکید کرد: هنر مدیران این است که دنبال راهکار برای حل مشکلات بروند و به مردم نگویند بر اساس این قانون و تبصره مشکل حل نمی شود بلکه به مردم بگویند ما دنبال راهکاری می رویم و برای مشکل شما تلاش می کنیم و باید در این مسیر اراده داشته باشند و خدمت کنند.
وی گفت: با روی کار آمدن نظام اسلامی وحدت و همبستگی و اخوت و برادری، دور شدن اختلاف و چند دستگی، احترام به قومیتها و مذاهب و خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان تقویت شد لذا این را بخوبی می بینیم و لمس می کنیم که در نگاه مقام معظم رهبری و دولتمردان در مبحث خدمت رسانی فرقی بین شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی و زردشتی، فارس و بلوچ، و سیستان و بلوچستانی و مازندرانی و تهرانی و غیره نیست.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری متذکر شد: همه مدیران در قبال مردم و بویژه خانواده های معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران مسئول هستند و باید با روحیه ایثارگری و وقت گذاشتن برای مردم خدمت کنند.
وی اظهار داشت: مردم سیستان و بلوچستان در نگاه دولتمردان بزرگ و دارای جایگاه هستند لذا توصیه می کنیم مدیران برای این مردم سخت کوش و انقلابی و وفادار به اسلام و کشور و رهروان راه امام و رهبری وقت بگذارند و هزینه کنند و این را می خواهیم اگر در مرکز کشور مدیران 8 ساعت کار می کنند در شهرهای سیستان و بلوچستان این زمان باید 2 برابر باشد و مدیران ایثارگرانه برای مردم خدمت کنند.
** معارف انقلاب اسلامی با آگاهی به نسلهای آینده منتقل شود
مشاور امور ایثار گران وزیر کشور نیز در نشست گفت: به برکت خون شهیدان، انقلاب مردم، هدایت ها و رهنمودهای امام راحل و رهبری، کشور ایران جاودانه شده لذا می طلبد معارف انقلاب با آگاهی و شناخت به نسلهای آینده منتقل شود.
غلامرضا عباسی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باید در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، استحکام خانواده، آموزشی، امدادی، خدمات محرومین و سلامت، محرومیت زدایی، رسیدگی به نیازهای فقرا و مساکین و دهها مورد دیگر تقویت شود.
وی اظهار داشت: افزون بر سه میلیون رزمنده و ایثارگر و خانواده معظم شاهد در کشور داریم اما حق ایثارگران در 38 سال از عمر انقلاب به خوبی ادا نشده و همواره نارسایی ها، ضعفها و کمبودهایی در نظام خدمت رسانی به این قشر وجود داشته است.
دکتر عباسی ادامه داد: پیوند مصادیق ایثار و پیمودن راه شهادت را در حادثه اخیر پلاسکو و شهادت آتشنشانان مشاهده کردیم لذا شهادت و ایثار در دایره سلیقه و قومیت و مذهب نمی گنجد.
وی بیان کرد: اسلام، سراسر روح ایثار و فداکاری را به عنوان یک تابلوی زیبا و جاودانه نشان می دهد.
به گفته این مسئول جنگ تحمیلی یک گنج بوده زیرا در آن دوران سخت اقتدار و عظمت ایران به دنیا ثابت شد.
وی با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر و اماکن حق الناس است؛ ضرورت خدمت رسانی به جامعه معلولان و جانبازان و ایثارگران را متذکر شد.
عباس پالاش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان هم گفت: پویایی و نشاط و امید در خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پدید آمد و خوشبختانه در سطح کلان و استان برای خدمت به این قشر هدف گذاری نموده است.
فرماندار شهرستان خاش هم بیان کرد: این شهرستان 60 شهید و 125 جانباز و ایثارگر را تقدیم راه اسلام و کشور کرده است.
محمداکبر چاکرزهی با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان، یاد امام راحل ره و یار امام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و پاسداشت و تبریک ایام دهه فجر پیری انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری دولت و ملت ایران افزود: دولت در حوزه های مختلف به دنبال محقق کردن وعده هایش بوده و تلاش می کند در نقاط مختلف کشور و استان سیستان و بلوچستان توسعه و پیشرفت بیاید و مردم از خدمات شایسته ای بهره ببرند.
در این نشست از محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش به عنوان مسئول خدمتگزار و حامی مردم و خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثار گران و از یارمحمد شهنوازی جانباز و ایثارگر ارزشمند خاش در دوران دفاع مقدس تجلیل شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
http://www.irna.ir/sb/fa/News/82408503/

#کانال #تلگرامی #فرمانداری #خاش را به دوستان خود معرفی کنید.

@farmandary

telegram.me/farmandary
www.irna.ir
ایرنا - ولایت فقیه و شهیدان متعلق به اسلام و کشور هستند
زاهدان - ایرنا - مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: ولایت فقیه، شهیدان و آیین های ملی مانند 22 بهمن، روز قدس و غیره متعلق به اسلام و کشور هست...

www.irna.ir
زاهدان - ایرنا - مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: ولایت فقیه، شهیدان و آیین های ملی مانند 22 بهمن، روز قدس و غیره متعلق به اسلام و کشور هست...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۱