خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی به سبب راه اندازی کمپین کالای ایرانی اظهار داشت: راه اندازی کمپین کالای ایرانی اقدامی بسیار ارزشمند است که جزو خواسته های مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اصحاب قلم و رسانه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مصرف کالاهای داخلی باید مبلغ و مروج این نوع کالاها در جامعه باشند تا فرهنگ عمومی به این سمت سوق پیدا کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سعی بر این باشد کالاهای داخلی را تبلیغ کنیم؛ نه اینکه به کالای خارجی نیاز نداشته باشیم، ولی وقتی کالای داخلی داریم و کالای مشابه هم از خارج بیاید قطعا باید کالای داخلی خودمان را رونق دهیم و تبلیغ کنیم و همه رسانه ها باید این نوع نگاه را نسبت به کالای داخل کشور داشته باشند.
وی افزود: همه رسانه ها باید مطالبه گر و مبلغ و مروج کالای داخلی باشند.
امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «تا زمانی که کالای داخلی در کشور وجود دارد مردم ما از استفاده از کالاهای خارجی به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خودداری کنند» رسانه ها می توانند در این فرهنگ سازی بسیار نقش آفرین باشند.

*** سفر مسئولان ارشد دولتی به سیستان و بلوچستان رویکردهای زیبایی به همراه دارد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: سفر مسئولان ارشد دولت به این استان رویکردهای زیبای صنعتی، کشاورزی و فرهنگی به همراه داشته است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قبلی در سفر به سیستان و بلوچستان اسناد فرهنگی خوبی را در استان مبادله کرد و بنا این بود که روی شاخصه های فرهنگی سرمایه گذاری شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این نخستین بار در استانداری سیستان و بلوچستان بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دهها سند فرهنگی را توافق و مبادله کرد.
امام جمعه زاهدان راه اندازی حدود پنج پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی در بلوچستان و آبیاری 46 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و 25 هزار هکتار آبیاری لوله ای در بلوچستان را از جمله برخی منویات دولت در استان ذکر کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالبات و انتظارات مردم از دولت ها گفت: همه دولت ها با رویکردهای زیادی وارد عرصه میدان شدند اما آیا توانسته اند همه رویکردها را به منصه ظهور برسانند یا محدودیت های دست و پاگیر در برخی قسمت ها آنها را ناموفق کرده است.
آیت الله سلیمانی افزود: به طور مثال در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رویکرد وی برای کاهش تصادفات جاده ای و افزایش جذب توریسم و گردشگر ایجاد اتوبان بزرگ در کنار دریا و نوار ساحلی شمال کشور و همچنین برای افزایش تولیدات کشاورزی در شهرهای شمالی و جلوگیری از هدر رفت آب روخانه چالوس به دریای خزر انتقال آب این رودخانه با کانال به استان گلستان بود.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مرحوم هاشمی رفسنجانی همچنین اتصال دریای خزر با دریای عمان و خلیج فارس را مطرح کردند که برخی آن را غیر ممکن و برخی کارشناسان آن را بسیار خوب و اجرایی می دانستند اما زمان و سرمایه گذاری آن بسیار زیاد بر آورد شده بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی دولت های جمهوری اسلامی ایران رویکرد داشته اند گفت: آنچه مهم است این که رویکرد دولت ها به ظرفیت های بالقوه که در آینده بالفعل شود بستگی دارد و عملکرد آنها به امکانات و شرایط اجتماعی، سیاسی داخلی و خارجی بازمی گردد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: با توجه به تاکید متون دینی اگر بنا بر ارزیابی دولت ها است باید به رویکردهای آنها توجه کرد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: توقع این است که هیچ زمان نباید از ضعف سخن به میان آورد بلکه همیشه باید از موضع قدرت و قوت حرف زد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در نگاه به رویکرد همه دولت ها می توان آن را مثبت ارزیابی کرد اما درصد محقق و اجرایی شدن آنها با توجه به شرایط متفاوت بوده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی مسئولان باید عملکرد های خود را در این حوزه از طریق ظرفیت های نماز جمعه به مردم ارائه کنند.

***انتخابات صحنه مانور قدرت ملت ایران است
آیت الله سلیمانی با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: انتخابات برای کشور یک صحنه انتقال قدرت نیست بلکه صحنه مانور قدرت است.
امام جمعه زاهدان افزود: در این عرصه این که یک رئیس جمهور برود و دولتی جایگزین دولت دیگر شود مطرح نیست بلکه حماسه حضور مهم است که می تواند برای ایران اقتدار به ارمغان آورد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور مردم در این عرصه مهم و سرنوشت ساز برای نظام پشتوانه محسوب می شود تصریح کرد: در سال 88 جمعیت عظیمی از ملت ایران پای صحنه انتخابات آمدند که می توانست پشتوانه عظیمی برای نظام محسوب شود اما متاسفانه دستخوش برخی حوادث ناگوار شد.
آیت الله سلیمانی تاکید کرد: در انتخابات مهمترین مرحله حضور حداکثری و پس از آن، انتخاب اصلح مهم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

** در انتخابات شوراها حساسیت قومی مطرح نیست
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در انتخابات شوراها ما هیچ حساسیت روی قومیت نداریم بلکه باید ضمن رعایت و حفظ قومیت حضور جدی تر در این عرصه صورت گیرد تا افراد اصلح و صالح انتخاب شوند.
امام جمعه زاهدان افزود: در تمام دنیا از جمله ایران مساله حزب، گروه و قوم رنگ خود را از دست نمی دهد اما نکته مهم این است که افرادی برای شوراها پای کار آیند که مدرک تحصیلی، تجربه، فکر و کار آنان با وظیفه ای که بر عهده می گیرند سنخیت داشته باشد.

**رعایت وحدت اصل مهم درهمه مسائل
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت وحدت گفت: وحدت تنها مختص شیعه وسنی نیست بلکه بین اصول گرایان و اصلاح طلبان، بین حوزه و دانشگاه و همه اقشار جامعه مهم است زیرا برای بالا بردن قدرت ملی کشور وحدت اصل و شاه بیت است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: با توجه به اینکه وحدت بالاترین و مهمترین راز و رمز پیروزی است باید همگان به آن توجه کنند به طوری که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نباید به مقدسات هیچ قومی اهانت شود چه برسد به مقدسات مذهبی.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر رئیس جمهوری آذربایجان با ایشان تاکید کردند توجه به خواسته های مذهبی مردم می تواند آنان را با حکومت همگن کند و تا زمانی که مردم پای حکومت باشند شما احتیاج به کمک بیگانه ندارید.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هر اندازه وحدت در کشور جدی تر، صمیمانه تر و عملیاتی تر باشد نیازمندی کشور به قدرت های بیگانه کمتر است.

** برگزاری همایش تقریب مذاهب در سیستان و بلوچستان دارای اثرات مثبت و مهم
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بیست و هشتمین همایش تقریب مذاهب در استان اثرات مثبت و مهمی در بخش های مختلف از جمله زنان و خانواده همچون سالهای گذشته به همراه داشت.
امام جمعه زاهدان با تاکید بر پرهیز از افراط گرایی گفت: متاسفانه عده ای از افراد چه سنی و چه شیعه در جهان اسلام هستند که ژست دیانت مداری می گیرند یعنی خدمت به مذهب خود را در قالب حمله و هجمه به مذهب دیگر می دانند که خوشبختانه این گونه تفکر با روشن گری مسلمانان در حال کمرنگ شدن است.
آیت الله سلیمانی افزود: مردم سیستان و بلوچستان در همه دوران ها دوستانه و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته اند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان با تاکید بر اینکه باید همواره جنبه مثبت مسائل را نگریست و از منفی نگری پرهیز کرد، تعامل بیشتر دستگاهها و نهادها با رسانه های استان را خواستار شد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به رفع مشکلات مستمندان، نیازمندان و درماندگان گفت: با توجه به اینکه برای رفع فقر باید دولتمردان تلاش کنند، برای رفع مشکلات برخی افراد درمانده از جمله معتادان تا زمانی که اراده این افراد برای حل مشکلاتشان نباشد مشکل حل نخواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۲