خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: فرهنگ و آداب و رسوم قوم اصیل و با تمدن بلوچ ریشه در تاریخ ایران باستان دارد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار حسن فضلی افزود: به نمایش گذاشتن لباس، صنایع دستی و غذاهای محلی، موسیقی بلوچی، برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری، برپایی سیاه چادرهای فرهنگی و دهها عنوان برنامه دیگر از ظرفیت بالای فرهنگی و تاریخی منطقه حکایت دارد.

وی اظهار کرد: مهمان نوازی و احترام به هم نوعان در قوم بلوچ با قوت موج می زند.

سرهنگ فضلی ادامه داد: سپاه و بسیج در کنار مشارکت در پروژه های محرومیت زدائی، کمک به تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال با برپایی بازارچه های فروش محصولات صنایع دستی و گیاهان داروئی و خوراکی و غذاهای بومی و محلی به معرفی توانمندی های قوم اصیل بلوچ می اندیشند.

وی اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که با ایجاد بازارچه های صنایع دستی و غیره توانسته ایم به بخشی از نیازهای معیشتی مردم و رونق دادن به تولیدات دستی مردم پاسخ بدهیم.

فرمانده سپاه خاش بیان کرد: زنان و مردان صاحب فن و هنر بلوچ با برخورداری از حمایت های سپاه و بسیج می توانند علاوه بر نمایش فرهنگ غنی منطقه به رونق تولید و اشتغال کمک کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۰