خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

گاز مایع در خاش نایاب شد

جمعه, ۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۲۷ ب.ظ

چند ماهی هست که گاز مایع در خاش سیستان و بلوچستان نایاب شده و یا وقت گرانبهای در صف های شلوغ دریافت گاز در جایگاه های توزیع تلف می‌شود و از طرفی سیلندر های گاز در بازارهای سیاه با فراوانی یافت می شود.

جای تأسفه که سیلندر گاز در بازار آزاد خاش بالای ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد و از طرفی دیگر در درب جایگاه های توزیع و تامین گاز اطلاعیه عرضه گاز با قیمت های نجومی ۳۵۰ تا ۷۰۰ و یک میلیون و بالاتر نصب شده است.

شهر خاش هم اخیر گاز دار شده و شبکه گازرسانی در اکثر نقاط خاش اجرا گردیده، اما بسیاری از خانواده توان لوله کشی گاز و خرید انشعاب آن را ندارند و از طرفی ارجاع پرونده های گاز به ارگانهای مختلف فشارهای زیادی به مردم در شرایط دشوار اقتصادی وارد کرده و خانواده ها عملاً از لوله کشی گاز و خرید انشعابات آن منصرف می گردند.

بخش وسیعی از مردم خاش در فقر مطلق قرار دارند و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز مانند سایر اقشار جامعه از داشتن سند مالکیت برای منازل خود محروم بوده و این موضوع مانعی جدی برای گاز‌رسانی به منازل مردم است.

مردم خاش از وجود صف های طولانی در درب جایگاه های توزیع گاز و نیز فراوانی سیلندر گاز در بازارهای سیاه و نیز عدم توزیع آن در درب منازل گلایه مندند.

فرماندار: گاز در درب منازل مردم توزیع شود

فرماندار خاش با تاکید بر تسهیل جهت دسترسی آسان شهروندان به گاز مایع گفت: توزیع گاز، با ناوگان حمل‌ونقل شرکتهای تامین و توزیع در سطح محلات و درب منازل مردم صورت گیرد.

صاحب گل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تاکید بر تقویت ناوگان حمل و نقل و توزیع به موقع گاز بیان کرد: در جهت جلوگیری از قاچاق و مقابله با سودجویان، توزیع گاز در بستر سامانه کارت الکترونیکی گاز مایع باشد.

وی با تذکر به مدیران شرکت نفت و اداره صمت در خصوص تشدید نظارت و بازرسی ها اظهارداشت: شایسته نیست، مردم این شهرستان از سطح شهر و نقاط دوردست در درب جایگاه های تامین و توزیع گاز تجمع و صف های طویل تشکیل دهند و وقت گرانبهای مردم در این راه صرف شود، بنابراین تامین آسان گاز مردم در اولویت است.

صالحی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به وعده ها و تعهدات خود عمل کرده و پروژه‌های شاخص انتقال گاز از ایرانشهر به خاش و شبکه گازرسانی در شهر و محلات و نقاط روستایی خاش و بخش های تابعه انجام شده است، افزود: با نصب علمک ها، زمینه برای گاز‌رسانی به منازل شهروندان مسیر بوده، بنابراین شرکت گاز آماده واگذاری امتیاز می باشد و در همین رابطه شهروندان تلاش کنند از لحاظ فنی کار لوله‌کشی گاز را صورت دهند.

صالحی گفت: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی از نعمت گاز به صورت رایگان بهره مند می گردند و سایر شهروندان که توانایی و وسع مالی کافی برای انجام لوله کشی گاز منازل را ندارند، می توانند از تسهیلات دولت بهره ببرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۱۰