خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

محمدامین میربلوچزهی، خاش- ایرنا- زیبایی ها، جذابیت ها و طبیعت بکر و دیدنی روستای سنیب در حاشیه تفتان سربلند واقع در بخش نوک آباد خاش گردشگران را به خود می خواند.

به گزارش ایرنا سنیب عنوان پر باران ترین روستای خاش در سیستان و بلوچستان را با خود یدک می کشد و وجود دره ها و ارتفاعات سر به فلک کشیده، پستی، بلندی و ناهمواری ها در کنار درختان بادام وحشی، بنه و گونه های منحصر بفرد گیاهی مناظری زیبا و چشم نواز را در این منطقه به نمایش گذاشته است.
این روستا به عنوان یکی از هزاران نقطه زیبا و دیدنی تفتان جذابیت های خاص خود را نمایان کرده و همواره مورد توجه گردشگران محلی است.
مهمان نوازی و روی باز کشاورزان و دامداران سخت کوش و زحمت کش در این روستای دیدنی قابل ستایش است و ویژگی های شاخص ساکنان خاش، حاشیه تفتان و مناطق مختلف سیستان و بلوچستان را تداعی می کند.
منطقه پر جاذبه سنیب در کنار ارتفاعات تفتان زیبا، دریاچه سردریا و روستاهای دیدنی نارون، تخت نارون، تمندان، ولان، کوشه، چاهک، جم چین، ترشاب و سنگان از ویژگی های خاص خود برخوردار بوده و نیاز است به آن بیشتر اهمیت داده شود.
گر چه دولت برای رشد، توسعه و آبادانی این روستا تلاش کرده و همچنان برنامه هایی در دستور کار دارد اما ضروری است نسبت به رونق گردشگری در این نقطه و سایر نقاط حاشیه تفتان سرمایه گذاری بیشتری شود.
زیبایی های منحصر بفرد کوه آتشفشانی 4050 متری و نیمه فعال تفتان بام شرق ایران به عنوان یک سرمایه ارزشمند از دور رخ نمایی می کند و همه ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود فرا می خواند.
منطقه تفتان خواستگاه مهم پرورش گونه های منحصربفرد گیاهی از انواع درختی و بوته ای شامل زیتون وحشی، بنه، بادام کوهی، زرشک وحشی، پونه، درمنه، آویشن خار گلک، گرمونه و آویشن است.
قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان یکی از شگفتی های طبیعت و نشانه ای از اعجاز خالق یکتا است.
متصاعد شدن دود و گوگرد از دهانه تفتان و ریزش برف و باران بر قله این بام شرقی ایران منظره ای بسیار زیبا و جذاب را خلق کرده و گوشه ای از عظمت این کوه سرفراز را به نمایش گذاشته که نمونه آن در هیچ کجای سرزمین پهناور ایران اسلامی وجود ندارد.
چشمه ها، پوشش گیاهی، باغ های متعدد میوه های سردسیری و طبیعت زیبا و دیدنی حاشیه تفتان همواره برای گردشگران و علاقه مندان جذاب است و در طول سال صدها کوهنورد، گردشگر و مسافر از سراسر کشور به ویژه شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان از مناظر زیبای این طبیعت بکر و جذاب دیدن می کنند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴