خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سهم مردم خاش در بحران کرونا: در خانه می‌مانیم تا زنجیره انتقال ویروس قطع شود

زاهدان - ایرنا - اقشار مختلف مردم خاش سیستان و بلوچستان با احساس تکلیف و سهیم دانستن خود در مبارزه با بحران کرونا تاکید کردند که در خانه می‌مانند تا زنجیره شیوع و انتقال این ویروس خطرناک قطع شود.

پویش های «سهم من در بحران کرونا»، «همه با هم کرونا را شکست می دهیم»، «عید در خانه می مانیم»، «هر خانه یک پایگاه سلامت»، «هیچ جا خانه آدم نمی شود» و «همراه پرستاران و پزشکان هستیم» به صورت خودجوش از سوی سازمانها، گروه های مردمی و علاقه مندان و فعالان جبهه مقابله با بحران کرونا در فضای مجازی راه افتاده و مردم شهرستان مرزی خاش نیز خود را در ریشه کنی کامل این بیماری سهیم می دانند.

شماری از مردم خاش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از راه اندازی پویش های مختلف از جمله پویش ایرنا با عنوان «سهم من در بحران کرونا» تصریح کردند: عموم مردم جامعه باید سهم شان را در مقابله با کرونا ادا کنند و خود را در میدان مقابله با این ویروس سهیم بدانند. 

فروغ سلطانی یکی از این شهروندان بیان کرد: بهترین راه کاهش چرخش ویروس کرونا، در خانه ماندن، حذف مسافرت، رعایت بهداشت فردی و عمل کردن به توصیه های کارشناسان است.
مریم ریگی نیز اظهار داشت: خانه های خودمان را پایگاه سلامت کرده ایم که باری از دوش تلاش گران عرصه سلامت برداریم.
وی افزود: سهم من در بحران کرونا رعایت بهداشت فردی و ماندن در منزل است که با این کار به سلامت پرستاران و پزشکان سخت کوش کمک می کنیم.
محمد رحیمی یکی دیگر از شهروندان خاش گفت: وقتی همه مکانهای تجمعی مانند نماز، حضور در مسجد، بازار و درس و مدرسه تعطیل شده، همگان باید احساس خطر کنیم و به سلامتی خود، خانواده، اطرافیان و تمام مردم بیندیشیم.
وی بیان کرد: اگر جان خود و فرزندان مان را دوست داریم باید در منزل بمانیم تا سلامتی مان تضمین و زنجیره شیوع بیماری کرونا قطع شود.
رضا کردی هم با اشاره به اینکه طبیعت گردی و گردشگری در شرایط شیوع بیماری به صلاح نیست، اظهار داشت: مردم خاش با درخانه ماندن و نرفتن به سفر به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا کمک می کنند زیرا بخوبی می دانند که اگر این بیماری را جدی نگیرند جان خود و خانواده شان را به خطر می اندازند.

وی تصریح کرد: سفرهای نوروزی باید لغو شود در غیر اینصورت مشکلات زیادی برای مردم بوجود می آید، با هر سفر بیماری کرونا را نیز با خودمان انتقال می دهیم و این یعنی بی توجهی به سلامت خود و جامعه؛ در حالی که مردم خاش همچون دوران گذشته در قبال خود، خانواده و جامعه احساس مسوولیت می کنند و در خانه می مانند تا از این مقطع حساس نیز به سلامت عبور کنیم.
فرماندار خاش گفت: قطع زنجیره شیوع بیماری ویروسی کرونا با مشارکت جدی مردم و حضور تمام خانواده ها در منزل میسر و دست یافتنی است.
صاحب‌گل صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: کم هزینه ترین راه برای پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا ماندن در منزل و رعایت توصیه های بهداشتی است.
وی اظهار داشت: در ستاد مبارزه با کرونا بر جلوگیری از انجام هرگونه تجمع خطرساز، جلوگیری از مسافرت ها و عبور و مرور غیرضروری در محیط های درون و برون شهری با همکاری و همراهی و مشارکت مردم تاکید و پیگیری می شود.
فرماندار خاش ادامه داد: با توجه به بافت زندگی سنتی مردم بلوچ انتظار داریم همه افراد خانوار در محیط پیرامونی و منازل خود حدود و فاصله قانونی را رعایت کنند و در خانه ماندن نیز به این معنا نیست که کنار هم جمع شویم، بلکه همگان با رعایت فاصله و عمل کردن به توصیه های بهداشتی با این بیماری ویروسی مقابله کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز یکشنبه در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۶۰ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون هفت نفر از شهروندان سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که پنج مورد به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ۲ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل اختصاص دارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین از زمان همه گیری ویروس کرونا ۷۴۹ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که هم‌اینک تنها حدود ۵۰ نفر آنان بستری هستند.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستانهای شمالی استان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستانهای مرکزی زاهدان، خاش، سراوان، سیب سوران، تفتان و میرجاوه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، سرباز، راسک، دلگان، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۶