خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

امام جمعه خاش: فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باید در جامعه تبیین شود

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: در جهت ترویج فرهنگ اسلامی، قرآنی، ایرانی، ایثار و شهادت، ترویج و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت در جامعه باید در اولویت باشد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در نشست سی و هفتم شورای فرهنگ عمومی خاش که به صورت همزمان و ویبناری شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی و تقویت کارهای اجرایی و تشکیل قرارگاه های شورای فرهنگ عمومی گره گشا در امور بوده و ارتقای شاخص های فرهنگی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها باید در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار گیرند، اظهارداشت: محور قرار گرفتن خانواده در شورای فرهنگ عمومی، پویایی و تقویت و رسمیت آن در جامعه و اهمیت دادن به تولید محتواهای فرهنگی و آموزشی، ضامن ارتقای شاخص‌های خدماتی و فرهنگی در جامعه خواهد بود.

امام جمعه خاش ادامه داد: اصلاح فرهنگ مصرف و ترویج فرهنگ زیبای کمک مومنانه و دلسوزی و هم اندیشی مدیران و مسوولان و متولیان فرهنگی و اجرایی لازمه بسیار مهمی در جامعه بوده و مدیران با کفایت و با انگیزه می توانند به ارتقای شاخص‌های توسعه ای، خدماتی و اجرایی کمک کنند.

امام جمعه خاش تصریح کرد: نگاه تحولی به شورای فرهنگ عمومی و تعریف بودجه برای اجرای برنامه ها و شکل دهی اداری و سازمانی آن سبب می شود که این شورا از مرحله مشورتی به تصمیم گیری و اجرا تبدیل شود، بنابراین در سازمان برنامه و بودجه کشور باید از آن حمایت صورت گیرد.

وی آسان گرفتن در ازدواج و کمک به تسهیل آن در جامعه را از ضرورت های اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: اخیراً در شهرستان خاش گزارش هایی داریم که طلا از مهریه زن به عنوان یک سنت پسندیده در یک طایفه شهرستان حذف شده و مهریه سبک تر و ازدواج آسان تر می شود، بنابراین اینگونه فرهنگ ها در جامعه دارای ارزش بوده و باید ترویج شوند.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: شورای فرهنگ عمومی برای کشور دارای اهمیت بوده و حضور رییس‌جمهور در نشست این شورا از نقش و اثرگذاری آن در جامعه حکایت دارد و دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به تصمیمات اتخاذ شده در شورا خواهند داشت.

وی اظهارداشت: در موضوع مهار تورم و رشد تولید که شعار سال بوده در نشست های شورای فرهنگ عمومی کشور، استان و شهرستان به آن پرداخته شده و نگاه ما بر این است که از ظرفیت‌های بومی منطقه در این موضوع بهره بگیریم و در سطح کلان نیز برنامه های خاص آن وجود دارد.

محمدامین میربلوچ زهی خبرنگار خاش هم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ظرفیت آزادی بیان و انتقاد در رسانه ها وجود دارد، گفت: بهره گرفتن از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال در حوزه های مختلف تاثیرات مثبتی به دنبال دارد و همه اقشار جامعه در تولید محتوا به نوعی نقش آفرینی داشته باشند.

محمدانور ایمانی فر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش هم گزارشی از مصوبات نشست قبلی شورا ارایه داد.