خبر خاش آنلاین

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

این پایگاه خبری با هدف معرفی ظرفیتهای شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی گردید

برای معرفی شهرستان خاش همه دوستان و فعالان عرصه رسانه و خبر را دعوت می کنیم.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

بیش از ۱۰۰ تن محصولات گلخانه ای خاش به خارج کشور صادر شد

بیش از ۱۰۰ تن محصولات گلخانه ای خاش به خارج کشور صادر شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بیش از ۱۰۰ تن محصولات گلخانه ای این شهرستان امسال به کشورهای روسیه و امارات صادر شد.

به گزارش ایرنا مجتبی خاشی روز یکشنبه در نشست کارگروه کشاورزی خاش با اشاره به اهمیت گلخانه‌ها در کشاورزی اظهارکرد: با توجه به چالش کمبود آب، تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه را از دیگر مزایای کاشت گلخانه‌ای ذکر کرد و گفت: امسال ۱۰ هکتار فضای گلخانه ای این شهرستان افزایش یافته و با روند افزایش کشت این محصولات تا پایان سال مقدار گلخانه های شهرستان به ۹۰ هکتار خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: توسعه صادرات، شرایط اقلیمی، تعامل با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، سودآوری این کسب و کار ،اشتیاق سرمایه گذاران را به سمت توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه سوق داده است.

به گزارش ایرنا سالانه در سطح بیش‌از ۱۰ هزار هکتار از اراضی خاش ۲۰ هزار تن انواع محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

شهرستان خاش به واسطه میزان بارندگی بیشتر در مقایسه با سایر شهرهای سیستان و بلوچستان و برخورداری از آب و هوای مساعد، ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی و دامپروری دارد.